El Diari de viatge a It脿lia del pintor Josep Aragay (1916-1917)

Autor: Xavier Castanyer i Angelet
Editorial: Publicacions de l’Abadia de Montserrat
Data de publicaci贸: 01/11/2013
Nombre de p脿gines: 432
ISBN: 978-84-9883-640-0
Col路lecci贸: Textos i Estudis de Cultura Catalana

A la venda al Museu

Sinopsi:

Dalt del tren, en un vag贸 precintat, un pintor barcelon铆 de vint-i-sis anys travessava Fran莽a en plena Guerra Mundial. Aquell jove era Josep Aragay i Blanchar, artista de gran projecci贸 dins del panorama cultural de la Catalunya noucentista. Era la primera vegada que Aragay sortia del pa铆s, per貌 el seu esperit inquiet i 脿vid de coneixement ja feia temps que maldava per fer possible un gran somni, visitar It脿lia.

Gr脿cies a una beca municipal, l’any 1916, Aragay va rec贸rrer It脿lia i va escriure un diari de viatge en el qual explica la seva experi猫ncia est猫tica i vital. Es tracta d’un document de gran valor art铆stic i literari, que ha restat in猫dit durant gaireb茅 cent anys, i que ens permet con猫ixer, sobretot, la forta influ猫ncia que l’artista va rebre de l’art itali脿 d’猫poca renaixentista. No existeix, fins avui, cap altre testimoni que ens relati, dia per dia, l’experi猫ncia d?un intel路lectual catal脿 de l’猫poca en terres d’It脿lia.

Xavier Castanyer ha recuperat el manuscrit original i ens presenta una edici贸 del Diari que ens posa a l’abast un text fonamental del Noucentisme. Amb la inclusi贸 d?uns cap铆tols previs, contextualitza la figura d’Aragay dins l’art catal脿 contemporani i explica les conseq眉猫ncies d’un viatge que va canviar la vida de l’artista.

Cr铆tiques i ressenyes:

Diari de Girona: “Castanyer recupera el diari in猫dit del viatge a It脿lia de Josep Aragay”. 20 de desembre de 2013. P脿g. 38:
Enlla莽 鈫楋笍

El Punt Avui: “Editen el diari del viatge a It脿lia del noucentista Aragay”. 20 de desembre de 2013. P脿g. 30:
Enlla莽 鈫楋笍

V脿zquez, Eva: “Publiquen el diari itali脿 d’Aragay, una joia in猫dita del noucentisme”. El punt Avui, 29 de desembre de 2013. P脿g. 22:
Enlla莽 鈫楋笍

El Segre: “Aragay i Clar脿”. 8 de gener de 2014. P脿g. 4:
Enlla莽 鈫楋笍

V脿zquez, Eva: “El viatge a It脿lia, o la travessia del desert”. Cultura, 10 de gener de 2014. P脿g. 27:
Enlla莽 鈫楋笍

Baix Montseny (Digital): “Es presenta a Breda el diari in猫dit del viatge a It脿lia del pintor Josep Aragay. 10 de gener de 2014: